Gå videre til hovedindholdet

Dyreholdsopgave D uge 11 - Sabrina

 Dyreholdsopgave D




Dokumentation og formidling

13. Beskrive hvordan du vil formidle udviklingen i dyreholdet og bruger/borgergruppens læringsudbytte?
  • Målgruppen skal føre en dagbog eller logbog hvor de noterer deres observationer, oplevelser og refleksioner om dyrene. Dette kan dokumentere udviklingen over tid og give dem mulighed for at se tilbage på deres læring. Da min målgruppe ikke er stærke skiftligt, og de fleste profitere af noget der er visuelt, skal de tage billeder og videoer af deres observationer.
  • Målgruppen skal arranger en udstilling hvor de kan vise deres arbejde og billeder om dyrene. Dette giver dem mulighed for at formidle deres læring til andre. 
14. Hvordan stilladsere læreprocessen? (piktogrammer, iagttagelsesark, bestemmelsesark, vendespil, modeller mm.)
  • For at støtte målgruppen i deres læring og forståelse af dyreholdet vil jeg bruge forskellige stilladseringsmetoder. Jeg vil benytte mig af piktogrammer de repræsenterer forskellige opgaver eller procedurer i forbindelse med dyrepleje. Dette hjælper dem med at visualisere trinene og gøre dem mere tilgængelige. 
  • Jeg vil lave en vendespil med billeder af dyrene, terrariet, de forskellige blade de spiser osv. Alt det der indgår i dyreholdet. Det er en sjov måde at lære og huske hvad de forskellige ting hedder og hvilke egenskaber de har. 

Kommentarer

  1. Hej Sabrina
    Tak for dit indlæg. Gode tanker om stillaseringen. Det er en rigtig god ide at re-didaktisere kendte spil, så de passer med målgruppen og de vandrende pinde. Du kunne jo se om der var andre spil, der kunne omformes?
    Det er rigtigt godt du tænker det visuelle ind, og du kunne jo overveje om du skulle (sammen med målgruppen) formulere nogle fokuspunkter for hvad det er den enkelte (eller gruppen) observerer på, eller dokumenterer? Hvis I har en ipad der kan stå og filme de vandrende pinde natten over, (evt. med noget timelapse,) kunne det også være en sjov måde at undersøge hvad de laver, når I ikke er der.
    Det bliver spændende at følge hvordan det går.
    Vh Christoffer

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Biotop Opgave A - Heidis biotop

 Dyr på vinterbiotopen - Dyr vi så Jeg har den seneste uge besøgt biotopen cirka hver anden dag.  Det har været en uge med store vejrskifte. Ført lidt spredt tøsne, så helt snefrit og forleden sneede det så igen, denne gang ligger der cirka 5 cm og isen er tyk nok til en skøjtetur.  Interessen for min biotop-opgave har bredt sig som en løbeild. Både kolleger og børn/unge har interesseret spurgt til planerne og flere drenge har tilbudt deres hjælp. Jeg har nu haft fornøjelsen af at inddrage tre forskellige drenge på tværs af afdelingerne. Ud over den 10-årige dreng har også to teenagere på 15-16 år været med på biotop-vandring.  Der er ingen tvivl om, at drengenes individuelle forforståelse og faglige viden er MEGET forskellige.  Der betyder også, at jeg konstant må aflæse og afstemme mig selv og min tilgang, for at bevare deres engagement.  Nogen vil gerne lære nyt, andre vil gerne roses for deres eksisterende viden.  Nogen vil gerne undersøge sammen, ...

Randi - Plantehold Logbog 1

  Det man tror, bare handler om at putte et frø i jord, en kerne i et minidrivhus eller resterne af et spidskål og toppen af en gulerod i fælles vandbad, det er, for mig, meget lettere sagt end gjort. Jeg har ingen erfaring med noget af dette, og jeg er ganske ude på både tynd is og gyngende grund i denne vildt underlige - vidunderlige verden. Den er finurlig, jeg rammer ikke rigtigt første gang, jeg er ikke sikker på, at der i enden er gulerødder og tomater at spise, agurker til at sylte og  nye rød solhat til haven - og sikkert heller ikke regrow, da vi her huset spiser det som mikrogrønt - hvilket også er en proces i sig selv, men det er vel ikke rigtig mikrogrønt, hvis ikke der er spirer på regrowet, når det skal vises frem? - men det det hele handler om, i denne proces, er læring. Læring for mig for at jeg kan formidle min viden videre. Jeg skal lære at observere for at kunne klassificere. Jeg skal kunne kommunikere for at drage konklusioner og jeg skal konstruere for at ...

Teori - Heidi

  Senest opdateret 16.04.2024