Gå videre til hovedindholdet

Biotop - Fotodagbog marts og april (Heidi)

 


Det er forår på biotopen og alting springer ud. 







Krokus

Vintergæk

Erantis





Hassel



Tidsel






Skovbunden vrimler med små dyr. 

Edderkop

Frø

Fugle


Måske en duehale?


Død muldvarp.
Den forvildede sig desværre op i buskrydderen.
Oplagt at lave et dødebur.
Vi har tidligere lavet en forrådnelseskasse til en flagermus. 
Alle mindes stadig stanken.
Dødebur er udelukket. :)


Snegl med hus

Sommerfugl - mere død end levende. 

Sort-hvid jordbi.
De bor i små huller i jorden. 

Vinbjergsnegle.
Der er SÅ mange vinbjergsnegle på matriklen. 
En dag efter en time med støvregn, talte vi 28.




Vipstjert.

"Den flyvende dør" er tilbage. 
Havørnen flyver sin rute lige hen over hovedet på os.

Mariehøne

Sort oliebille




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Biotop Opgave A - Heidis biotop

 Dyr på vinterbiotopen - Dyr vi så Jeg har den seneste uge besøgt biotopen cirka hver anden dag.  Det har været en uge med store vejrskifte. Ført lidt spredt tøsne, så helt snefrit og forleden sneede det så igen, denne gang ligger der cirka 5 cm og isen er tyk nok til en skøjtetur.  Interessen for min biotop-opgave har bredt sig som en løbeild. Både kolleger og børn/unge har interesseret spurgt til planerne og flere drenge har tilbudt deres hjælp. Jeg har nu haft fornøjelsen af at inddrage tre forskellige drenge på tværs af afdelingerne. Ud over den 10-årige dreng har også to teenagere på 15-16 år været med på biotop-vandring.  Der er ingen tvivl om, at drengenes individuelle forforståelse og faglige viden er MEGET forskellige.  Der betyder også, at jeg konstant må aflæse og afstemme mig selv og min tilgang, for at bevare deres engagement.  Nogen vil gerne lære nyt, andre vil gerne roses for deres eksisterende viden.  Nogen vil gerne undersøge sammen, ...

Randi - Plantehold Logbog 1

  Det man tror, bare handler om at putte et frø i jord, en kerne i et minidrivhus eller resterne af et spidskål og toppen af en gulerod i fælles vandbad, det er, for mig, meget lettere sagt end gjort. Jeg har ingen erfaring med noget af dette, og jeg er ganske ude på både tynd is og gyngende grund i denne vildt underlige - vidunderlige verden. Den er finurlig, jeg rammer ikke rigtigt første gang, jeg er ikke sikker på, at der i enden er gulerødder og tomater at spise, agurker til at sylte og  nye rød solhat til haven - og sikkert heller ikke regrow, da vi her huset spiser det som mikrogrønt - hvilket også er en proces i sig selv, men det er vel ikke rigtig mikrogrønt, hvis ikke der er spirer på regrowet, når det skal vises frem? - men det det hele handler om, i denne proces, er læring. Læring for mig for at jeg kan formidle min viden videre. Jeg skal lære at observere for at kunne klassificere. Jeg skal kunne kommunikere for at drage konklusioner og jeg skal konstruere for at ...

Teori - Heidi

  Senest opdateret 16.04.2024